Ga naar hoofdinhoud

volg ons op:

Bekijk het menu

Ogen tekortkomen. Bij het Stadhuismuseum wisselen de tentoonstellingen elkaar af. Kijk hier voor het actuele overzicht.

/// KIJK IN/ONDER DE KAP! ///

Het verhaal van de zolder

Kijk in/onder de kap!

Het voormalige stadhuis in de Meelstraat is sinds 2012 in zijn geheel in gebruik als museum voor de collectie van de gemeente Schouwen-Duiveland. En in feite kun je dit historische gebouw, ook gemeentelijk eigendom, zien als het grootste object binnen de gemeentelijke collectie. De kap is daarvan een van de meest spectaculaire onderdelen. De kapconstructie is een knap staaltje vakmanschap, bezoekers staan vaak met achterovergebogen hoofd naar de prachtige samenstelling van binten, spanten en gordingen te kijken.

Met behulp van de zaalinformatie ontdek je hoe de grootse constructie ooit gebouwd is. Ook lees je hoe de enorme ruimte door de eeuwen heen gebruikt is.

Kom voor het complete verhaal naar het Stadhuismuseum Zierikzee. Kijk voor de openingstijden, toegangsprijzen en andere activiteiten op www.stadhuismuseum.nl.