/// 25 JAAR KUNSTSCHOUW ///

In 2018 bestaat de Kunstschouw 25 jaar. Om dit jubileum te vieren organiseert het Stadhuismuseum Zierikzee samen met de Stichting Kunstschouw Westerschouwen de tentoonstelling ‘Kunstschouw 25 jaar’. Het museum toont oud en nieuw werk van kunstenaars die de afgelopen 25 jaar de cover van het Kunstschouw Magazine hebben gesierd. Dit werk vormt samen met de 25 covers van het magazine een mooi overzicht van de afgelopen jaren. De tentoonstelling is van 19 mei tot en met 2 september 2018 te zien in de gratis toegankelijke ruimtes van het museum. In het Kunstschouw Magazine vindt u het Stadhuismuseum voor deze ene unieke keer dan ook terug op nummer 25.

Subtiel en uitgesproken, rauw en zacht, groot en klein, schilderijen en keramiek, beeldhouwwerk en fotografie. Het werk dat getoond wordt in de tentoonstelling ‘Kunstschouw 25 jaar’ is moeilijk onder een noemer te vangen. Het is in ieder geval kleurrijk en divers. In het monumentale stadhuis van Zierikzee ontstaat een mooi samenspel tussen het nieuwe en het oud werk van talentvolle kunstenaars. Er is werk te zien van Clemens Briels, Abdel Farahi, Rogette Jonckiere, Leo Schepens, Catharina Reynolds, Ella Joosten, Wim Stok, Arris Tijsseling, Kees van de Ven, Dorien van den Tol, Conny Pols, Els van Baarle, Pauline Ottenhof, Ferdi Wouters, Lotte Teussink, Juliette Erkelens, Wieke Terpstra, Ivo Teuwen, Iris Le Rütte en Chrystl Rijkeboer. Samen met de 25 covers van het Kunstschouw Magazine maakt de bezoeker een reisje door 25 jaar Kunstschouw.

Kunstschouw 2018
Sinds 1994 organiseert de Stichting Kunstschouw Westerschouwen de Kunstschouw, een jaarlijkse manifestatie van hedendaagse kunst van de hand van zeer uiteenlopende kunstenaars op heel verschillende locaties. Tijdens het evenement tonen ca.200 kunstenaars op locaties in 11 dorpen van Schouwen-Duiveland ruim 1500 kunstwerken aan 10.000 bezoekers uit binnen- en buitenland. In kerkjes, boerenschuren, een molen, hofsteden en tuinen zijn die werken te zien. Dit jaar vindt Kunstschouw 2018 plaats van 16 t/m 24 juni. Het thema van de 25steKunstschouw is KunstNATUURlijk.Kunst in relatie met mens en voedsel, klimaat, vergankelijkheid en schoonheid. Een breed thema met veel verrassingen zoals een kerk vol Zoete Zonde, afvaldieren, art snacks, een regenoerwoud en wachters bij een heus slot. Maar ook beeldhouw- en schilderkunst, fotografie, keramiek, kunstprojecten van schoolleerlingen en kunstperformances, een poëzieroute, muziek en workshops. Kijk voor meer informatie op http://www.kunstschouw.nl.